.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشروح سخنراني تلویزیونی شب گذشته مبارک
مشروح سخنراني تلویزیونی شب گذشته مبارک

حسني مبارك با ناديده گرفتن درخواست‌هاي 17 روزه معترضان در مصر براي كناره‌گيري‌اش طي سخناني گفت: من براي مصر زندگي‌ كردم و همچنان در مصر باقي‌خواهم ماند و تا زماني كه مسووليت خود را واگذار كنم، در اين كشور مي‌مانم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ حسني مبارك رئيس جمهور مصر، طي سخناني كه از تلويزيون اين كشور و به صورت ضبط شده پخش شد، اظهار كرد:‌ سخنان من خطاب به جوانان ميدان التحرير و همه‌ي ملت مصر است. اين سخنان، سخنان پدر به فرزندان خود است. به شما افتخار مي‌كنم و به عنوان نماد نسل آينده اين كشور كه خواستار تغيير هستند، به شما قول مي‌دهم كه خون شهيدان به هدر نخواهد رفت و در مجازات عاملان هيچ گونه كوتاهي نخواهم كرد.

وي افزود: بر اساس قانون شديدترين مجازات‌ها را در حق آنها اعمال خواهيم كرد. به خانواده‌ي شهيدان مي‌گويم كه من نيز همانند آنها از كشته شدن فرزندانشان رنج كشيده‌ام. به جوانان مي‌گويم كه به خواسته‌هاي آنها پاسخ مي‌دهم و به تعهداتي كه قبلا دادم پايبندم و آن را انجام خواهم داد. به نظر من خواسته‌هاي شما عادلانه و مشروع است.

مبارك گفت: هر دولتي احتمال دارد دچار اشتباه شود، اما مهم اين است كه زودتر اشتباهات خود را اصلاح كند. من بدون هيچ شرمي اعلام مي‌كنم به سخنان جوانان گوش مي‌دهم، اما هيچ‌گونه ديكته كردني از كشور‌هاي خارجي را قبول نخواهم كرد. من قبلا به صورت واضح گفتم كه ديگر كانديداي رياست جمهوري نخواهم شد و به 60 سال خدمت به مصر و ملت آن كفايت خواهم كرد. قبلا تعهد دادم كه تا زمان برگزاري انتخابات در ماه سپتامبر از قانون اين كشور حمايت خواهم كرد و بر تعهدات خود پايبند هستم.

وي تصريح كرد: هدف من دستيابي به ثبات و برآورده كردن خواسته‌هاي جوانان مصر و دستيابي به چارچوب توافقي براي انتقال مسالمت آميز قدرت بر اساس گفت‌وگو ميان همه‌ي گروه‌هاي مصري است. من همه‌ي خواسته‌هاي جوانان را دنبال كردم و انتظار دارم همه‌ي كساني كه براي مصر اهميت قائل هستند، در اين راستا مرا كمك كنند و از ارتش مي‌خواهم كه بر انجام اقدامات لازم نظارت كند.

رئيس جمهور مصر گفت: ما گفت‌وگو‌هايي با حضور جوانان و گرو‌ه‌هاي سياسي انجام داديم و به توافق‌هايي رسيديم. بهترين راه‌حل براي خروج از بحران كنوني انتقال قدرت بر اساس زمان تعيين شده در ماه سپتامبر است.

وي ادامه داد: دستور تشكيل كميته‌هايي جهت دنبال كردن تعهدات، اجراي اصلاحات قانون اساسي و تحقيق در مورد حوادث اخير را صادر كرده و بر حضور افراد مورد اعتماد در اين كميته‌ها تاكيد‌ كرده‌ام. همچنين دستور دادم كه تحقيقاتي در مورد حوادث هفته‌ي گذشته هرچه زودتر انجام شود و اولين گزارش را در مورد قانون اساسي از كميته‌ي بررسي اصلاح آن دريافت كردم و در پاسخ به آنچه در اين گزارش آمده بود و بر اساس اختياراتي كه به عنوان رئيس جمهوري دارا هستم، دستور دادم كه پنج ماده از مواد قانون اساسي اصلاح شود و ماده‌ي 179 نيز لغو شود تا شرايط براي نامزدي افرادي كه قصد شركت در انتخابات را دارند، آسان‌تر شود و همچنين دفعات كانديداتوري براي رياست جمهوري محدود خواهد شد.

وي گفت:‌ دادگاه نيز تنها مرجع براي تاييد نمايندگان مجلس خواهد بود. همچنين دستوردادم كه هر زمان از بحران كنوني خارج شده و شرايط مساعدي فراهم شد، حالت فوق‌العاده لغو شود.

رئيس جمهور مصر اظهار كرد كه اولويت وي بازگرداندن اعتماد به جامعه‌ي مصر و همچنين اعتماد بين المللي نسبت به اين كشور است.

مبارك گفت: تغييرات انجام شده، قطعي است و وضعيت به حالت گذشته بازنمي‌گردد. ما در حوادث اخير ضررهاي زيادي به ويژه در بخش اقتصادي شاهد بوديم و تحمل ضرر‌هاي بيشتري را نداريم و جوانان اولين زيان ديدگان اين حوادث هستند.

وي افزود: مساله كنوني تنها به حسني مبارك ربط ندارد، بلكه به همه‌ي ملت مصر مرتبط است. ما بايد گفت‌وگو‌ها را ادامه دهيم و تلاش كنيم كه اطمينان و امنيت را به ملت مصر بازگردانده و زندگي عادي و روزمره را به مصر بازگردانيم.

مبارك گفت: من سال‌هاست از اين كشور دفاع كردم و شكست‌ها و پيروزي‌هاي آن را شاهد بودم. دوران نكبت را ديده، همچنين دوران آزاد سازي مصر را نيز شاهد بوده‌ايم. بهترين روز زندگي من برافراشتن پرچم مصر در سينا بود. من صلح و امنيت را براي مصر فراهم كردم و براي ادامه‌ي آن تلاش كردم و هرگز هيچ گونه فشاري از كشور‌هاي خارجي را قبول نكردم.

وي ادامه داد: من قدرت و مقام تقلبي را نمي‌خواهم. اين لحظه، لحظه‌ي سرنوشت ساز مصر است، اما بايد بر اين نكته تاكيد كنيم كه مصر در اولويت قرار دارد. بر اساس آنچه كه در قانون اساسي است، اختيارات رياست جمهوري را به معاون خود واگذار مي‌كنم. تاكيد مي‌كنم كه مصر دوباره قد علم مي‌كند و نيرنگ‌ها و دخالت‌هاي كشور‌هاي ديگر را خنثي خواهيم كرد. ثابت خواهيم كرد كه دشمن هيچ كشور‌ي نيستيم اما از هيچ كشوري نيز دستور نمي‌گيريم و اين تنها ملت مصر است كه در مورد آينده‌ي خود تصميم خواهد گرفت. مصر همچنان در دل‌ها و افكار و وجدان‌هاي همه‌ي مصري‌ها باقي‌خواهد ماند.

مبارك در پايان سخنانش گفت: من در مصر خواهم مرد و به خاك اين كشور سپرده خواهم شد. خدا مصر و همه‌ي مصري‌ها را نگه دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.